Bestuur

Ron Harsveld (Voorzitter)

Ruud van der Zwan (Coördinator Horeca)

Arie van den Berg (Penningmeester)

Erwin van der Meer (Coördinator Logistiek)

Raymond Been (Coördinator Feestprogramma)

Patrick Annaars (Coördinator Veiligheid)

Ingrid van den Berg (Secretaris)

Vrijwilligers

De Ooievaarsrun zou niet plaats kunnen vinden zonder enthousiaste vrijwilligers. Het gaat hier om een trouwe groep mensen, sommigen zijn al meer dan 20 jaar vrijwilliger tijdens het driedaagse evenement.

Op de vrijdag voor de run worden voor de deelnemers goodiebags klaargemaakt in een van de vergaderzalen van Den Haag Werkt aan de Kerketuinenweg. Acht vrijwilligers zijn bezig met het vullen van de tasjes met een lunchpakket, een blikje drinken en cadeautjes. De lunchpakketten worden op vrijdag door een andere groep vrijwilligers klaargemaakt en ’s zaterdags bij vertrek in de tasjes gedaan.

IMG_1249.JPG

Daarnaast wordt op vrijdag de visafslag aangekleed voor het feestprogramma van zaterdag. Ook hier staat een groep enthousiaste vrijwilligers voor garant. Het podium en de tafels en stoelen worden geplaatst en de bar wordt tapklaar gemaakt. In een deel achter het podium zijn met viskisten ruimtes gecreëerd die dienst doen als kleedkamers voor de artiesten die optreden. Verder wordt de visafslag gezellig gemaakt met trossen ballonnen, bedrijfsvlaggen van de sponsors, posters van de optredende artiesten en kleine plantjes op de tafels. Op de Visafslagweg en de Kerketuinenweg worden vlaggenmasten geplaatst waaraan de bedrijfsvlaggen van de sponsors hangen. Het evenement is klaar om van start te gaan!

Op zaterdag stellen de vrachtwagens zich op op de Kerketuinenweg. De chauffeurs ontvangen daar een lunchpakket, consumptiebonnen en een buffetbon. De passagiers (de deelnemers) melden zich aan bij het secretariaat in de kantine van de Den Haag Werkt, die aan ons beschikbaar is gesteld. Zij ontvangen daar hun lunchpakket en bonnen. Buiten is een vaste ploeg van vrijwilligers aanwezig om het opstellen en wegrijden van de wagens in goede banen te leiden. Op het secretariaat krijgt de secretaris hulp van acht vrijwilligers bij het uitdelen van de pakketten en bonnen.

Ploeg Kerketuinen 2018.jpg
Cateringploeg 2018.jpg

Om alle deelnemers een leuke herinnering te bieden aan de bijzondere dag, maken vier fotografen bij elke opgestelde truck een foto van de chauffeur en zijn passagier(s). Na aankomst in de visafslag kunnen de chauffeurs en de passagiers hun oorkonde met foto ophalen.

In de visafslag zelf zijn op zaterdag diverse ploegen vrijwilligers actief. Er staat een ploeg “Verkeer en veiligheid” klaar, die de visafslag afzet met dranghekken en vervolgens de trucks binnenleidt. Binnen helpen vrijwilligers bij de spelletjes, het schminken en het uitdelen van de oorkondes. Daarnaast is een ploeg de hele middag en avond in touw om de toiletten schoon te houden.

Op de zondag na het evenement is een ploeg vrijwilligers aanwezig om de visafslag op te ruimen en schoon op te leveren.